Pracownia Dydaktyki Kreatywności Językowej i Komunikacji Interkulturowej

Pracownia prowadzi badania w zakresach: nauczanie i uczenie się języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem języka francuskiego i hiszpańskiego; komunikacja interkulturowa i transkulturowa, kształcenie nauczycieli języków (hiszpańskiego/francuskiego/włoskiego); korzystanie z nowatorskich metod i technik pracy (np. nowych technologii) z uczniami/studentami; rozwijanie kompetencji twórczych, dobrostanu i uważności uczniów/studentów oraz tworzenie przyjaznego środowiska uczenia się i nauczania. Badania obejmują również rozwój interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, kompetencji mediacyjnej, negocjacyjnej i wielojęzycznej w nauczaniu języków obcych oraz postawy uczniów/studentów wobec uczenia się języka drugiego/trzeciego. W centrum zainteresowania pracowni znajdują się także takie zagadnienia jak: podejście konstruktywistyczne, neurodydaktyka, podejście zadaniowe (TBL – task based learning), nauczanie projektowe i problemowe (PBL – problem based learning i project based learning), tworzenie materiałów edukacyjnych (np. podręczników).

Kierownik: prof. UAM dr hab. Małgorzata Spychała-Wawrzyniak   [więcej]

Pracownicy:
prof. UAM dr hab. Marzena Blachowska-Szmigiel    [więcej]
dr Anna Zgorzelska   [więcej]
mgr Anna Jaworska   [więcej]